hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آغاز عملیات اجرایی طرح  احداث شمش منیزیم در لامرد

آغاز عملیات اجرایی طرح  احداث شمش منیزیم در لامرد

عملیات اجرایی ساخت مجتمع تولیدی شمش منیزیم در فاز اول با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلار، در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز شد.

طی مراسمی با حضور محمدرضا موثقی‌نیا رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و همراهان، عملیات اجرایی ساخت مجتمع تولیدی شمش منیزیم با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد شروع شد.

این طرح بزرگ صنعتی در فاز اول ظرفیت تولید ۱۲ هزارتن و فاز تولید ۲۴ هزار تن شمش منیزیم در سال را دارد و قرار است در زمان بهره‌برداری برای حدود ۲۲۸ نفر در فاز اول و۳۵۰ نفر در فاز دوم اشتغال  ایجاد کند.

مواد اصلی منیزیم دولومیت و فروسیلیس است که  به دلیل سبک بودن و داشتن خواص مکانیکی و مقاومت حرارتی مناسب، جایگزین فلزات متداول مورد استفاده مانند فولاد، چدن و آلومینیوم به شمار می‌رود.

رئیس هیت عامل ایمیدرو در ادامه این سفر ضمن بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی در سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جلسه ای برای یافتن راهکار حل موانع و مشکلات نظیر تامین زیر ساخت ها و سرمایه گذاری های لازم، توسعه حمل و نقل و... شرکت کرد. 

محمدرضا موثقی‌نیا با اشاره به اجرای نهضت توسعه ای در فعالیتهای معدنی و صنایع معدنی در کشور، گفت: در این نهضت، بحث های نوآورانه و خلاقانه بسیار اهمیت دارد.

موثقی نیا افزود: هدف ایمیدرو توسعه معادن و صنایع معدنی در کشور است که مناطق ویژه دراین خصوص ابزار خوبی است،  اما ضرورت دارد مناطق ویژه با امکانات و زیر ساخت ها وشرایط لازم توسعه یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز با تاکید براینکه این فارس ظرفیت ایجاد واحدهای صنعتی و صنایع معدنی را دارد گفت: فارس در صدور جواز تاسیس رتبه یک کشور، در تعداد واحد های صنعتی رتبه ۵ کشور  و ازلحاظ سرمایه گذاری رتبه ۴ کشور را دارد.

حمید رضا ایزدی گفت: مجتمع عظیم صنایع آلومینیوم جنوب با هدف تأمین نیاز بازارهای داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی و با تأکید بر استفاده بهینه از منابع عظیم انرژی کشور با بهره مندی از تجهیزات و فن آوری های به روز درحال فعالیت و تولید شمش، اسلب و بیلت با تولید سالیانه ۳۰۰ هزارتن در فاز اول است که برای بیش از ۲۲۰۰ نفر از جوانان کشور که عمده آنها بومی شهرستان های لامرد و مهر هستند، به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

ایزدی افزود: مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب یکی از بزرگ‌ترین و مدرنترین واحدهای تولیدی بخش آلومینیوم در کشور است که با هدف رفع نیازهای داخلی ، توسعه صادرات، افزایش صنایع پایین‌دستی و رشد تولید و اشتغال، به منظور ایجاد ارزش افزوده در بخش انرژی و ورود به بازارهای صادراتی است در منطقه ویژه اقتصادی انرژی برلامرد راه‌اندازی شده ودرحال فعالیت است.

ایزدی با اشاره به اینکه چهار واحد اصلی کارخانه شامل انرژی، احیاء، آند‌سازی و ریخته‌گری است، اضافه کرد: محصولات این مجتمع در صنایع خودرویی، ساختمانی، کابل و مفتول سازی و بسته بندی کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: حضور شرکتهای پیشرو، بزرگ و دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی لامرد پویایی و شکوفایی ایجاد می کند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد